Podľa štatistík zvládne odovzdanie vedenia firmy na druhú generáciu približne iba jedna tretina rodinných podnikov v Európe a len 12% z nich prevezme úspešne tretia generácia v rodine. Pritom rodinné firmy rôznej veľkosti tvoria podľa odhadov väčšinu malých a stredných podnikov a sú tak dôležité nielen pre ich majiteľov, ale aj pre charakter ekonomiky.
Ak sa deti stanú vlastníkmi, nestanú sa automaticky aj dobrými manažérmi, a kým zakladatelia mali rešpekt zamestnancov od začiatku, nástupcovia si dôveru ľudí musia získať. Čo sú osvedčené postupy pri riadení rodinných firiem? Ako sa voči deťom zachovať férovo a ktoré má prevziať vedenie? Ako zvládnuť obdobie výmeny vo vedení bez odchodu kľúčových zamestnancov? Ako pristupovať k chybám, ktoré noví šéfovia urobia?
Publikáciou chceme v Slovak Business Agency a v Združení podnikateľov Slovenska pomôcť nájsť odpovede na tieto a mnohé iné otázky.
Ide o ďalšiu zo série publikácií, ktorá má rodinám uľahčiť odovzdanie biznisu z generácie na generáciu. Cenné informácie a inšpiráciu v nej nájdu nielen samotní zakladatelia firiem, ale aj ich potomkovia či ostatní rodinní príslušníci, ktorých sa podnikanie dotýka. Veríme, že praktické tipy v tejto príručke vám pomôžu vyhnúť sa zbytočným chybám, ktoré môžu ohroziť budúcnosť firmy alebo sa podpísať pod rozpad rodiny.
Zaujímavé informácie od odborníkov, aj o rodinnom podnikaní, si vypočujte na Podcast Slovak Business Agency
Všetky kapitoly nájdete aj vo videoverzii TU
STIAHNITE SI AJ ĎALŠIE PUBLIKÁCIE
Nástupníctvo v rodinných firmách – ako začať
Generačná výmena v praxi:Na čo nezabudnúť pri transfere majetku